Coronavirus: actualització de les mesures per al personal i serveis municipals

Dimarts, 14 d'abril de 2020 a les 11:00

Atesa l’aprovació d’una segona pròrroga de l’estat d’alarma fins al 26 d’abril, l’Ajuntament de Cervelló ha aprovat un nou decret d’actualització de les mesures per a la gestió de la crisi que afecten el personal municipal.

El decret d’alcaldia, que entra en vigor avui i fins que duri la pròrroga de l’estat d’alarma, modifica les mesures que es van fixar els passats 15 i 23 de març que adoptava instruccions d’organització interna, tendents a limitar la presència en els edificis municipals als serveis estrictament essencials i a facilitar el teletreball per a tot aquell personal amb perfil apte per realitzar aquesta modalitat de treball.

Amb el nou decret aprovat ahir 13 d’abril es revisen les mesures fixades anteriorment per tal d’adaptar-les a la nova realitat, que implica contiuar utilitzant el teletreball en els màxims llocs possibles de l'organització i la incorporació presencial per aquells llocs de treball en els que aquesta modalitat no té cabuda, facilitant les mesures de protecció adequades a cada lloc de treball. En aquest sentit, l’Ajuntament de Cervelló ha fet aprovisionament de mascaretes, guants, màscares i vestimenta concreta per poder posar a disposició dels treballadors i treballadores que s’incorporin a les seves tasques a partir d’avui dimarts. 

El nou decret determina com a serveis a prestar de manera presencial els següents:

  1. Policia Local: Disponibilitat de tots els efectius, llevat del corresponent suport administratiu dedicat a la tramitació d’expedients.
  2. Oficina Atenció a la Ciutadania:  l’atenció presencial a la ciutadania continua suprimida. Tanmateix cal assegurar l’atenció telefònica i resta de tràmits interns essencials, per la qual cosa s’estableix una incorporació progressiva del personal que no teletreballi de la següent manera:
  • La setmana del 14 al 17 d’abril: dues persones hauran d’efectuar la seva jornada a l’Ajuntament en els horaris i torns que s’estableixin des de la coordinació del servei.
  • La setmana del 20 al 24 d’abril: tot el personal, a excepció d’aquell habilitat pel teletreball, haurà d’efectuar la seva jornada a l’Ajuntament en els horaris i torns que s’estableixin des de la coordinació del servei.
  1. Atenció de Serveis Socials: l’atenció presencial a la ciutadania continua suprimida.

c.1) A nivell administratiu, per tal d’assegurar l’atenció telefònica i resta de tràmits interns essencials, s’estableix una incorporació progressiva del personal de la següent manera:

  • La setmana del 14 al 17 d’abril: una persona haurà d’efectuar la seva jornada a l’Ajuntament en els horaris i torns que s’estableixin des de la coordinació del servei o directament des de la regidoria.
  • La setmana del 20 al 24 d’abril: tot el personal haurà d’efectuar la seva jornada a l’Ajuntament en els horaris i torns que s’estableixin des de la coordinació del servei o directament des de la regidoria.

c.2) A nivell tècnic, serà necessari la presència de dues tècniques en els horaris i torns que s’estableixin des de la coordinació del servei o directament des de la regidoria.

  1. Gabinet d’Alcaldia: 1 persona únicament en l’horari que sigui imprescindible per cobrir les necessitats urgents d’aquest Departament i les pròpies del Registre Civil.
  2. Departaments de l’Àrea de Serveis a les Persones: 1 persona en la jornada ordinària habitual.
  3. Brigada de neteja: S’estableix una incorporació progressiva del personal de la següent manera:
  • La setmana del 14 al 17 d’abril: un equip diari format entre 2 i 3 persones en jornada habitual, en les ubicacions, horaris i torns que s’estableixi d’acord amb la planificació del servei.
  • La setmana del 20 al 24 d’abril: tot el personal en la seva jornada habitual en les ubicacions i horaris que s’estableixi d’acord amb la planificació del servei.
  1. Consergeria: S’estableix una incorporació progressiva del personal de la següent manera:
  • La setmana del 14 al 17 d’abril: 2 persones en la jornada habitual en les ubicacions i horaris que s’estableixi d’acord amb la planificació del servei.
  • La setmana del 20 al 24 d’abril: tot el personal en la seva jornada habitual en les ubicacions i horaris que s’estableixi d’acord amb la planificació del servei.
  1. Brigada d’obres i serveis: S’estableix una incorporació progressiva del personal de la següent manera:
  • La setmana del 14 al 17 d’abril: un equip diari format entre 2 i 3 persones en jornada habitual, en els horaris i torns que s’estableixi d’acord amb la planificació del servei. Es determina la disponibilitat de la resta de treballadors de la brigada municipal d’obres i serveis que no formin part de l’equip diari de serveis mínims, per la cobertura de situacions d’urgències. En cas que aquestes es produeixin, els treballadors que correspongui hauran de personar-se a l’Ajuntament.
  • La setmana del 20 al 24 d’abril: tot el personal adscrit a aquest col·lectiu en la seva jornada habitual en els horaris i torns que s’estableixi d’acord amb la planificació del servei.
  1. Personal tècnic de l’Àrea d’Ordenació al Territori: La modalitat de feina per aquest col·lectiu és el teletreball. Tanmateix, s’estableix la necessitat d’una disponibilitat presencial de tots els tècnics adscrits per donar cobertura a situacions d’urgències o pel seguiment, si s’escau, de les obres públiques i dels contractes de serveis que s’estiguin executant.

La resta de personal no inclòs en els col·lectius anteriors continua efectuant la seva jornada en la modalitat de teletreball sota les directrius dels responsables dels serveis o directament des de les regidories corresponents, sens perjudici de la disponibilitat que tots els treballadors han de tenir per personar-se a l’Ajuntament si així es precisa per part del servei, i realitzar les seves tasques de manera presencial.

Podeu consultar el decret clicant a l’arxiu adjunt.

Per incrementar la seguretat en els llocs de feina, el Ministeri de Sanitat ha editat una guia de bones pràctiques en els centres de treball actualitzades en data 11 d’abril amb les mesures essencials d’higiene i distància interpersonal per aplicar abans, durant i després de la jornada laboral. Podeu consultar la guia clicant aquí o a l’arxiu adjunt.

Darrera actualització: 14.04.2020 | 12:10