Servei de Teleassistència
La teleassistència domiciliària és un servei que permet comunicar-se les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any, amb un equip de professionals perquè en cas de necessitat, caiguda i/o emergència, pugui oferir assistència ràpidament.
És un servei que facilita l'autonomia de les persones, a més de millorar la seguretat a la seva llar i proporcionar tranquil·litat a l'entorn familiar.
En què consisteix?
- Un terminal fix que està connectat permanentment a una central d'atenció telefònica.
- Un penjoll que permet moure's lliurement per la casa, fins i tot dutxar-se.
La comunicació s'activa quan es prem el botó vermell de qualsevol dels dos aparells.
Serveis complementaris:
- Unitats mòbils. Assistència a domicili davant d'emergències i acompanyament en situacions de necessitat.
- Dispositius de seguretat. Ajudes que s'instal·len segons les necessitats de l'usuari, com ara detectors de fum o foc, de gas, de passivitat (absència de moviment de la persona), d'obertura de portes (per exemple de la nevera) o de caigudes.
- Recursos adaptats a necessitats especials. Adequació del servei a persones que tinguin una discapacitat auditiva, dificultats de parla o problemes de mobilitat.
- Custòdia de claus. Per a persones que viuen soles i no tenen familiars al domicili. La custòdia de les claus la té la Policia Local o l'Ajuntament.
On puc demanar-la?
La persona interessada, o bé els seus familiars, han d'adreçar-se als Serveis Socials de l'Ajuntament per informar-se'n, valorar-ne la idoneïtat i, en cas afirmatiu, emplenar els impresos de la sol·licitud.
Qui pot sol·licitar-ho:
Aquelles persones que viuen soles permanentment o durant gran part del dia i/o que poden estar en risc per raons de salut, dependència o edat avançada.
Preferentment majors de 65 anys.